STATEMENT

EN
“In my creative work I deal with painting and photography. The inspiration for my works I find in the real world from which I take the shapes of objects and plant motifs. 

The main topic of my paintings is human activity in selected areas of his surroundings. I make observations of objects created by him in public places, isolated, on orchards, on the marketplaces and street stalls. These and other objects are usually made from recycled materials, whose primary purpose came an end. They are set up a new and their function depends only on the imagination and intentions of "the creator". I'm interested in them the material they are made, cleverness, purposefulness and the final effect. The resulting objects are very significant for me, I am finding in them the beauty of construction by early deconstruction.
I am also interested in the coexistence of man with nature. In my paintings I depicting phenomena from the plant world, in which you can see human "traces". By observing the impact of his actions on nature closely, I want to show its transformation and adaptation to unnatural conditions. The result is often interesting compositions consisting of plants and artificial matter. Both of these entities under the influence of time are slowly transformed, plants seem to adapt to the situation, and the foreign matter is decomposed and constantly degraded, becoming a specific part of nature, almost its living organism."

PL
“W swojej twórczości zajmuję się malarstwem i fotografią. Inspiracje do swoich prac znajduję w realnym świecie z którego zapożyczam kształty przedmiotów i motywy roślinne.

 Głównym tematem moich obrazów jest działalność człowieka w wybranych strefach z jego otoczenia. Obserwuję obiekty stworzone przez niego w miejscach publicznych, opuszczonych, w sadach, na targowiskach czy ulicznych straganach. Te i inne obiekty zazwyczaj są wykonane ze zużytych materiałów, których pierwotne przeznaczenie dobiegło końca. Zostały powołane na nowo do życia a ich funkcja zależy tylko od wyobraźni i intencji "twórcy". Interesuje mnie w nich materiał z którego zostały zrobione, pomysłowość, celowość i końcowy efekt. Powstałe obiekty są dla mnie bardzo znaczące, znajduję w nich piękno konstrukcji poprzez wcześniejszą dekonstrukcję.
Interesuje mnie także koegzystencja człowieka z przyrodą. W swoich obrazach przedstawiam wybrane zjawiska ze świata roślinnego, w którym można odnaleźć “ślady” człowieka. Obserwując z bliska wpływ jego działań na naturę, chcę pokazać jej przemianę i dostosowanie się do nienaturalnych warunków. Efektem tego są nierzadko interesujące kompozycje składające się z roślin i sztucznej materii. Oba te byty pod wpływem czasu ulegają powolnej transformacji, rośliny zdają się przystosowywać do zaistniałej sytuacji a obca materia ulega rozkładowi i ciągłej degradacji stając się swoistą cząstką przyrody, niemal jej żywym organizmem.”